Lucram cu pasiune si consultanta este gratuita. In ultima perioada tot mai multe afaceri se muta in zona online. Incepand cu proiecte mici, de la websiteuri  folosite ca si catalog, pana la  magazine online cu baze de date cu mii de produse, suntem aici sa va asiguram cea mai simpla modalitate de la produs sau serviciu pana la clientul final. 

Executia unui website de orice complexitate are la baza urmatorii pasi:

1. Stabilirea obiectivului

Etapa initiala se refera la definirea corecta si clara a proiectului.  Principalele teme abordate in acest pas sunt:

Obiective: obiective clare , masurabile pe care ar trebui sa le atinga siteul. De ex. vanzari , promovare de produse , cresterea numarului de clienti la un punct de lucru fizic, suport tehnic, etc. 

Public tinta:  se stabileste in functie de  date demografice, psihografice ( tabloul clientului din perspectiva stilului de viață, tipului de personalitate, intereselor, atitudinilor, valorilor și motivațiilor dominante), percepții ale mărcii sau firmei, nevoile audienței, obiectivele online.

 Slogan / mesaje: Care sunt sloganurile sau mesajele cheie care atrag și motivează potentialii clienti ai siteului ? 

 Concurență: Include o prezentare generală a site-urilor web ale concurentei, luând în considerare brandingul vizual, mesageria, navigarea, produse , etc.

 


2. Stablirea unui buget. 

   Dupa stabilirea obiectivelor si necesitatilor beneficiarului se stabileste un buget si se calculeaza un pret. Va rugam sa consultati lista de preturi publicata pe site pentru o evaluare a costurilor .


3. Numele domeniului

Numele de domeniu ideal este un nume scurt si usor de retinut. Din nefericire, odata cu numarul mare de websiteuri, a devenit o adevarata provocare gasirea unui nume disponibil.  Verificarea disponibilitatii unui domeniu se poate face  aici .


4. Harta si scheletul siteului . 

     Harta siteului ( sitemap ) este o "schema "a site-ului care, dupa lansare  are o importanta uriasa in indexarea in motoarele de cautare .         Scheletul siteului ( wireframe ) este baza , temelia produsului final. Este primul interactiune a designerului cu beneficiarul. Detaliaza caracteristicile functionale , modul in care paginile sunt legate unele de altele, numarul estimativ de pagini. Deși nu afișează niciun element de design real, wireframe-urile oferă un ghid pentru definirea ierarhiei de conținut pe pagină.

    Tipul bazelor de date si marimea acestora ( daca exista ) , tehnologia si tipul de design -  ( ex. wordpress , joomla , drupal , flash ) , adresele de e-mail , modul de administrare , panoul de control , tipul gazduirii web si parametrii acesteia. 


5. Crearea de continut

 

Scrierea conținutului (text) este procesul de planificare, scriere și editare a conținutului web, de obicei în scopuri de marketing digital. Poate include scrierea de postări și articole de blog, scripturi pentru videoclipuri și podcast-uri, precum și conținut pentru platforme specifice. In acest moment, dupa ce am parcurs pasii anteriori, avand o imagine mai ampla a site-ului se poate trece la crearea de continut pentru paginile individuale.  Se va tine cont permanent de optimizarea pentru motoarele de cautare ( cunoscuta sub denumirea de SEO - SEO se refera la cresterea calitatii si cantitatii traficului , modul in care motoarele de cautare "vad" site-ul si nu se limiteaza doar la optimizarea continutului).


6. Elemente vizuale. 

 

Dupa momentul in care planul site-ului a fost creeat prin executarea sitemap-ului si wireframe-urilor urmatorul pas este crearea unui stil vizual. Are legatura cu marca vizuala a oraganizatiei. 


7. Testare

 Sunt o multitudine lucruri aparent fara importanta care fac diferenta intre un site vizibil in motoarele de cautare si atractiv pentru clienti. De principiu se foloseste o lista de verificare ( check list ) inainte de lansare .Exemple : verificare performante cu google analitics, metadescrieri , formatari corecte ale textului paginilor , link-uri functionale , compararea proiectului aprobat de beneficiar cu site-ul final, testarea cu diverse browsere si sisteme de operare si deviceuri ( ex : cum se afiseaza pe windows , android , iOS )  si altele.


8. Lansare

    Clipa cea mare a sosit , la acest pas se fac testele pe "viu" , se  fac ultimele corecturi daca acestea exista. Se incepe contorizarea vizitatorilor si se pregateste urmatoarea mare etapa, la fel de importanta ca si webdesignul - SEO . Dar aceasta etapa face subiectul unui articol separat. Designul web poate fi comparat cu constructia fizica a unui magazin ( plan, arhitectura, buget, fundatie, constructie, finisaje, receptie) si SEO cu dirijarea traficului unei autostrazi prin fata magazinului.

 

9. Intretinere

 Toate website-urile executate de noi pot fi intretinute de beneficiar daca are la baza niste cunostinte minime . Sunt dotate cu interfata de administrare, aspectul site-ului poate fi modificat fara inchiderea lui, adaugarea de continut text si imagini se face intuitiv , magazinul virtual are sectiune de administrare separata unde pot fi monitorizate comenzile, adaugate articole sau servicii, urmarite stocurile.  Zona de gazduire este dotata cu panou de control si administrare ( masuratori , administrare cont , administrare e-mailuri , aspecte legate de configurare ) Totusi sunt situatii cand clientul nu doreste sau nu este pregatit pentru asa ceva. In aceasta situatie putem prelua noi o parte din aceste activitati.